2011. november 18., péntek

Fűszeres csirkecomb színes körettel

Valami egyszerű, de finom és mutatós ételt szerettem volna készíteni, így az egyik kedvenc köretem került sorra. A hús pedig adott volt, mivel hatalmas csirkecombok voltak még lent a mélyhűtőben. 
Szeretem amikor egy étel nemcsak finom, hanem igazán színes, vidám, és ha ránézek, akkor tudom, hogy ez biztosan csak jó lehet. 
Egy ideje a sült húsok elkészítéséhez sütőzacskót használok, mivel nem kell hozzá zsiradék, a végeredmény mégis elég szaftos lesz. 

A színességét és vidámságát az ételnek a hagymás-almás burgonya adta, ami tényleg az ízek hihetetlen kavalkádja és akár magában is tökéletes. Nagyon kevés zsiradékot igényel ez is, akárcsak a hús. Az almától és a hagymáktól mégis nagyon kellemes állaga lesz.

Hagymás-almás burgonya

A hús pedig azért tökéletes, mert egy csepp zsiradék nélkül a zacskóban annyi szaftot enged, hogy nem lesz, száraz, még akkor sem ha csirkemellből készítjük.

Fűszeres csirkecomb hagymás-almás burgonyával

Recept: 

2 nagyobb csirkecomb, Knorr sültcsirke fűszerkeverék, 6 db burgonya, 2 db piros alma, 3 fej lilahagyma, 2 fej vöröshagyma

A sütőzacskóba egy csomag Knorr sültcsirke fűszerkeveréket öntünk, majd a bőrös csirkecombokat is belerakjuk, és jól belenyomkodjuk a fűszert a húsba. 
A zacskó tetejét összekötjük és kicsit megszurkáljuk fogpiszkálóval, és belerakjuk egy tepsibe (vigyázni kell, mert a zacskó feltöltődik majd levegővel).

A körethez a hozzávalókat összevágjuk nagyobb darabokra, sózzuk, borsozzuk és egy minimálisan kiolajazott tepsibe borítjuk. Esetleg egy kevés vízet is önthetünk alá.

180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütjük a húst és a köretet is, majd a burgonyát kivesszük, a zacskót felvágjuk, és a húst tovább sütjük még 10 percig.

Vendégváráshoz nagyon jó választás!

2 megjegyzés:

  1. Tegnap estére ez is elkészült :) Bevallom én nem is ettem hozzá husit, a köret önmagában nagyszerű vacsora volt :) Nagyon fincsi volt! :)Köszi!
    R.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen. Én is rajongok érte, és nekem is inkább a köret a "főétel"...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...