2011. november 22., kedd

Húsmentes retro menü

Ma egy igazi retro menüt fogok Veletek megosztani, amit nagyon gyorsan össze lehet dobni. Nagyon szeretjük a húst, de néha ránk és szerintem mindenkire ráfér ha egy-két napot kihagyunk. 

Tegnap este végiggondoltam, hogy mit is legyen a mai menü. Nem igazán jutott eszembe semmi főétel, ezért felhívtam a párom, és megkértem, hogy mondja ki azt az ételt ami elsőre eszébe jut. Hát ő a krumplistésztát mondta, és tényleg nagyon régen ettünk már, így ezt a részét kikipáltuk. 
A leves az egyértelmű volt, mert sok volt a paradicsom a hűtőben. Azt hiszem nem nehéz kitalálni, hogy paradicsomlevest főztem. 
A reggeli és a vacsora pedig tönkölyös zsemlécske volt házi tojáskrémmel.

Paradicsomleves

Recept: 

4 db paradicsom, 1 fej hagyma, 2 dl sűrített paradicsom, 1 dl víz, só, bors, 1 ek. bazsalikom, édesítő, 2 ek. liszt, 2 ek. olaj

Az olajból és a lisztből rántást készítünk, majd felöntjük a sűrített paradicsommal és a vízzel. A paradicsomot pürésítjük és szintén hozzáadjuk. A hagymát egészben a levesbe rakjuk majd sóval, borssal, bazsalikommal és ízlés szerint édesítővel ízesítjük. 
Összeforraljuk, és kb. 10 perc alatt készre főzzük. A végén a hagymát kivesszük belőle.

Tészta helyett sajttal tálaltam.


Krumplistészta

Recept:

50 dkg farfalle tészta, 50 dkg burgonya, 2 fej hagyma, 1 kk. pirospaprika, 2 ek. olaj, só, bors, tejföl

A krumplistésztát nagyon sokféle módon el lehet készíteni, én szerintem az egyik legegyszerűbb módját választottam. A burgonyát meghámozzuk, apróra kockákra vágjuk, és feltesszük főzni. Ha elkészült, leszűrjük és félretesszük. A hagymát lereszeljük és az olajon üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk a pirospaprikát, elkeverjük és lehúzzuk a tűzről. Hozzáadjuk a krumplit és jól összetörjük. A tésztát jó olajos vízben kifőzzük, hideg víz alatt leöblítjük és hozzákeverjük a krumplihoz.


Mi már jó ideje tejfölt eszünk hozzá, próbáljátok ki, szerintem nagyon finom.


Sajtos-tojáskrém és tönkölyös zsemlécske

Recept: 


25 dkg sajtkrém, 3 tojás, 2 ek. majonéz, 1 ek. mustár, só, bors


Egyszerű, de nagyszerű. A tojást keményre főzzük, összetörjük, egy tubus kinyomós sajtot hozzákeverünk, majd a majonézt és a mustárt is, és sóval borssal ízesítjük.



Mind hagyományos, könnyen elkészíthető ételek és nagyon finomak!

3 megjegyzés:

  1. A tojáskrém is elkészült, nagyon finom! De legközelebb dupla adaggal kezdem, mert ez nagyon kevés volt kettőnknek :) R.

    VálaszTörlés
  2. Akkor ezek szerint ez is elnyerte a teszéseteket. Én felvágottat szinte sosem eszek a szendvicseimre, inkább igyekszem valami finom krémet elkészíteni, sokkal izgalmasabb...:)

    VálaszTörlés
  3. Na és ez is megvolt ma vacsira. Mármint a krumplis tészta. Bevallom még soha nem ettük tejföllel, de ezentúl kihagyhatatlan! :) Fincsi! Jó ötlet! R.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...