2011. november 9., szerda

Nyúl vadasan...

Tegnap kaptunk finom házi nyulat és volt hozzá még egy kis friss zöldség is...így hát jött az ötlet - amihez édesanyám hétvégi receptötlete is hozzá segített - nyulat fogok készíteni vadasan. 
Nem igazán készítettem korábban vadast, így arra hagyatkoztam, amit korábban ellestem az otthoni főzőcskézések közben.
Receptet nem használtam hozzá, csak az érzésekre hagyatkoztam, és el kell, hogy mondjam nagyon jól sikerült.
Sajnos már késő volt így a zsemlegombóc most elmaradt, de majd legközelebb az is készül hozzá, így tegnap maradt a spagetti.
És íme a végeredmény:

Nyúl vadasan spagettivel

Recept:

Hozzávalók:
Kb. fél kg nyúl hús, 1 fej vöröshagyma, 2 szál sárgarépa, 2 szál fehérrépa, 1 babérlevél, 3 ek. főzőtejszín, 2 ek. mustár, 1 citrom leve

Elkészítés:
A vöröshagymát apróra vágom és 1 ek. olajon megdinszetelem, majd hozzáadom a kockákra vágott fehér- és sárgarépát, valamint a húst is. 
Amikor a hús kifehéredik felöntöm vízzel, úgy, hogy ellepje a húst. Borssal, sóval ízesítem és beledobom a babérlevelet is. Fedő alatt párolni kezdem. 
A nyúlnak elég sok idő kell, hogy megpuhuljon, de kb. 50 perc alatt elkészül. 
Ha a hús megpuhult a zöldséget és a levet összeturmixolom, és ízesítem a citormlével, a mustárral, és a főzőtejszínnel, majd visszaöntöm a húshoz és hagyom újra felforrni. 

Tényleg jól sikerült, úgy, hogy bátran merem ajánlani bárkinek! 

2 megjegyzés:

  1. Na ezt kipróbáltuk :) Nagyon nagyon fincsi lett! :) Rami@Misi

    VálaszTörlés
  2. Örülök...:) Próbáld ki a többit is, biztosan tetszeni fognak.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...