2011. december 23., péntek

A világ legfinomabb édessége

Minden alkalommal amikor egy-egy gasztroblogon rátalálok egy macaron receptre elcsodálkozok, és elhatározom, hogy csak azért is megpróbálkozok vele. Eddig csak az elhatározásig jutottam, de tegnap rátaláltam Latsia oldalán egy igazán egyszerűnek tűnő receptre. Elkezdtem egyre inkább foglalkozni ezzel a kérdéssel, majd arra jutottam, miért ne. Ha tényleg ilyen egyszerű, nekem miért ne menne. És tényleg. Valóban olyan egyszerű, ahogyan az le van írva. 


Macaron...:)

Nekem ezentúl ez lesz a kedvenc édességem, még akkor is ha kicsit hosszadalmas az elkészítése. Most kétféle töltelékkel készült, de az biztos, hogy legalább annyira mozgatja a fantáziámat, hogy még milyen ízekkel lehetne elkészíteni, mint a panna cotta. 


Recept: 

A hozzávalók mennyisége rendkívül fontos, így azokat be kell tartani, hogy az eredmény tökéletes legyen.

12,5 dkg darált mandula, 25 dkg porcukor, 12,5 dkg tojásfehérje (nálam pont 4 db volt), 7,5 dkg kristálycukor, 1 ek. kakaó

A mandulát, a kakaót a porcukrot is átszitáljuk. A fehérjét habbá verjük és a vége felé hozzáadagoljuk a kristálycukrot is. Óvatosan a mandulás keverékhez adagoljuk a felvert fehérjét. 
Az elkészült tésztát zacskóba merjük és kis méretű halmokat nyomunk egy sütőpapírral bélelt tepsibe. 

30 percig szobahőmérsékleten pihentetjük, majd 160 fokos sütőben kb. 10 perc alatt készre sütjük. 

Akkor lesznek jók, ha kialakul a talpuk, a tésztácskáknak. 


Ebből az adagból negyven darab macaront tudtam összeállítani. 

A töltelékek:

Az első sima csokoládé ganache volt, amihez 15 dkg étcsokoládét és 1 dl tejszínt használtam. Felolvasztottam a csokoládét és óvatósan hozzákevertem a tejszínt is. Majd Megkentem vele egy macaront és ráillesztettem a párját. 

A második töltelékhez 15 dkg tejcsokoládét, 1 púpozott evőkanál nescafét és egy deciliter tejszínt használtam. Gőz felett megolvaszottam a csokoládét, a tejszínt a kávéval kikevertem, majd hozzáöntöttem a csokihoz, és összedolgoztam. 

Mennyei édesség, és egy kis ételfestékkel bármilyen színnel elkészíthetjük.


Legközelebb citromos tölteléket fog kapni, ezt már megálmodtam...:)

Érdemes vele próbálkozni, mert ha egyszer kipróbálod, nem bírsz majd leállni vele. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...