2012. január 19., csütörtök

Citromos-vaníliás és csokis csigák és díj

Néha van, hogy rám jön az éjszaka közepén, hogy valami kelt tésztát kellene készíteni másnap reggelire...Persze az éjszaka nem este 8-9, hanem úgy fél 11...! Addig-addig mondogatom először csak magamban, aztán már a páromnak is, hogy kimegyünk a konyhába és nekiállunk...:)
Hát ez most is így volt, még sosem készítettem sem kakaós, sem másféle csigát, ezért keltette fel annyira az érdeklődésemet, az amelyiket Beastie' s Bistronál és Édes és keserűnél láttam. 


A csiga alapja a fenti linkek alapján készültek, minimális változtatással, a töltelékek viszont egészen másként.. Egyrészt annak köszönhetően, hogy nekem nagy kedvencem a citromos-vaníliás töltelék, másrészről pedig a kakaós csiga ötlete nagyon is jó, csak  előtte nem árt tájékozódni az otthon lévő alapanyagokról...:) 11 órakor amikor már a kisbolt is bezár ami a közelünkben van, rájöttem, hogy egy deka kakaó sincsen itthon...:) Szóval így lett a kakaós helyett pedig csokis csiga...:)

Recept: 

Hozzávalók a csigákhoz: 

A kovászhoz: 2,5 dkg élesztő, 125 ml langyos víz, 1,5 ek. cukor, 12 dkg liszt
A tésztához: 48 dkg liszt, 4 tojás, 12 dkg vaj, 1 mk. kanál só, 10 dkg édesítőpor

Az élesztőt langyos cukros vízben felfuttatjuk, kb. 10 perc alatt, majd hozzákeverjük a 12 dkg lisztet és fél órán keresztül meleg helyen pihentetjük. 
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd az élkészült kovásszal jó alaposan összedagasztjuk és 2 órán keresztül meleg helyen letakarva kelesztjük. 
Ha elkészült a tésztát átgyúrjuk, ketté osztjuk, és a töltelékekkel megtöltjük és a hosszabbik végénél fogva feltekerjük. Egy szilikon sütőlapot belisztezünk és arra fektetjük a két rudat, majd egy éjszakára hűtbe rakjuk és letakarjuk. 

Reggel begyújtjuk a sütőt 180 fokra (gázsütő 3-as fokozat), majd szépen ujjnyi vastagságúra felvágjuk a rudakat és egy tepsibe, vagy a gáztepsire egymás mellé pakoljuk őket. 
A nyitott sütőajtóra raktam a csigákat, közben 5 dkg vajat megolvasztottam am ikróban, és egy ecset segítségével megkentem a tetejüket. 
Majd mehetnek be a sütőbe és kb. 20 perc alatt készre sütjük őket. 

Na de jöjjenek a töltelékek:

Citromos-vaníliás:

1 ek. vaj, 6 ek. édesítő, 1/2 citrom leve, 1 citrom reszelt héja, 10 ek. víz, 2 ek. vanília aroma, 1 kk. keményítő

A hozzávalókat a keményítő kivételével egy edényben összefőzzük, majd egy ek. hideg vízben elkeverjük a keményítőt és a forró folyadékhoz keverjük szép lassan, és még egyszer összeforraljuk.



Csokis:

10 dkg jó minőségű étcsokoládé, 2 ek. víz, 2 ek. vaj, 1 ek. mandula aroma

A hozzávalókat vízgőz felett megolvasztjuk, és simára keverjük.



Bár nem egy gyorsan elkészülő finomságról van szó, de a még gőzölgő csigák látványa, a mennyei csoki illat, egy pohár citromos tea korán reggel...:) Szerintem megéri...:)


Szeretném megköszönni Marisznak, hogy díjat adott nekem.


Szabályok:
Vedd fel a díjat!
Köszönd meg akitől kaptad!
Tedd ki a blogodba!
Nevezz meg 4 blogot akiknek adod!
Írj magadról 3 dolgot!



Én hasonlóan gondolom, mint Trollanyu, nem igazán tudnék négy blogot kiemelni, így mindenkinek küldöm sok szeretettel...:)



Három dolog rólam:

1. Mottóm: "A hit bátorítja a lelket arra,hogy tovább menjen, mint ameddig ellát."

2. Szeretem a húst gyümölccsel enni, bármilyen formában.

3. Imádom a várakat, a jó könyveket és a finom borokat.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a csigáid! Néha én is sütök éjszaka. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Örülök, hogy nem vagyok egyedül az éjszakai sütögetéssel. Nekem olyan jól szokott esni...:)

      Törlés
  2. Citromos csiga, micsoda ötlet :)

    VálaszTörlés
  3. A csigáid nagyon guszták és finomak lehettek! A díjhoz pedig gratulálok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. Tényleg finom lett, nem is maradt belőle egy darab sem...:)

      Törlés
  4. Biztos nagyon finomak voltak a csigák. mi is szeretjük a citromosat is, a csokisat is.

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok a díjadhoz!
    A kakaós csiga nálunk is kedvenc! a citromos változatot is megkóstolnám! finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Próbáld ki a citromosat, nálam az a nyerő...:)

      Törlés
  6. Igazán ügyes vagy, és hogy éjszaka jutnak ezek a dolgok eszedbe :) én hetekig gondolkodom, hogy süssek-e egyáltalán valamit, aztán vagy igen, vagy nem. Még csak tanulom a "cukrász" szakmát :)
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Az elmúlt két hónapban a nappalok leginkább a tanulásról szóltak, szóval ezért az éjszakai sütés...de élvezem, lehet megtartom ezt hosszabb távon is...:)

      Törlés
  7. Gratulálok a díjhoz! Én csak gondolatban sütök éjszakánként, a megvalósítás másnapra marad :) De a kakaós csiga nálam is favorit ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. A gondolatban sütés nekem is nagy kedvencem...:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...