2012. július 10., kedd

Betekert karaj minden jóval töltve gyümölcsszósszal tálalva

Akár egy éttermi étlapról is származhatna ez a név, de nem...:) Imádom a mindenféle töltött húsokat, így gyakran készítjük, és mindig valami újat igyekszünk kitalálni. Most valami igazán nyárias töltelék került a karajba, nektarin, alma és mozzarella sajt. A Párommal mindketten rajongunk a gyümölcs-hús párosításért, főleg ilyen formában. Sőt elég gyakori kísérője egy-egy ilyen ételnek a gyümölcsszósz, lekvár, vagy kompót.

Most a töltelékből készült egy sűrű kompót, ami szerintem nagyon illett a husihoz. Persze sokan lesznek akiknek ez így már túl sok, de szerintem egy próbát megér...:)


Hozzávalók:
6 szelet karaj, 6 szelet baconszalonna, 3 alma, 2 nektarin, szegfűszeg, fahéj, édesítőszer, citromlé, 1/2 mozzarella sajt, 2 cs. rizs




Elkészítés:
A húsokat kiklopfoljuk, majd sózzuk, borsozzuk. A gyümölcsöket apróra vágjuk - a sajtot is - és 1 maréknyit félreteszünk belőle - valamint a sajtot - a töltelékhez a többit kevés vízzel feltesszük a tűzre, és fahéjjal, szegfűszeggel, édesítőszerrel és citromlével ízesítjük. Addig főzzük, míg sűrű nem lesz, és a yümölcs teljesen meg nem puhul.
A maradék gyümölccsel megtöltjük a húsokat, és feltekerjük szorosan, majd mindegyiket egy szelet baconbe csavarjuk.
Kiolajozott tűzálló edényben 200 fokon 30 percig sütjük alufólia alatt, majd 15 percig tovább sütjük fólia nélkül kb. 230 fokon.




Na, kinek mi a véleménye? Megennétek holnap ebédre???



12 megjegyzés:

  1. Én megenném:) És csirkével is kipróbálnám! Nagyon guszta! Szeretem a töltött húsokat én is:)

    VálaszTörlés
  2. Megenném! Nagyon szeretem a hús-gyümölcs kombinációt, ez is fincsi lehet.

    VálaszTörlés
  3. Megenném de meg ám! Kár hogy nem ez volt a mai ebédem!

    VálaszTörlés
  4. Ajaj, de még hogy megennénk! Különösen azért, mert a férjemmel Mi is imádjuk a gyümölcs-husi párosítást, nagyon is! :P Nyalom is számat a fotód láttán... :)))

    VálaszTörlés
  5. Mi is bevállalnánk szívesen. Komolyan mondom irigylem a férjedet. :)))

    VálaszTörlés
  6. Nekem bizony nem sok így együtt, szívesen bevállalnám ezt az adagot. Nálunk is nagy kedvenc a hús, és gyümölcs páros.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...