2013. április 15., hétfő

Sárgabarackos paleo brownie

Ismét paleo, de hát ha jó, akkor miért ne?
Azért szeretem az ilyen sütiket, mert nincs benne hagyományos liszt, és cukor sem. Sőt vajat sem használok hozzá, maximum valamilyen zsírt, vagy olívaolajat. Ebben az esetben az olívaolaj nyert...:)

Több brownie receptet nézegettem, és igazából eredetileg Pocak Panna oldalán lévőt akartam kipróbálni, de aztán az a recept csak az kiindulási alap lett, végül pedig ez lett a saját verzió:


Hozzávalók:

tésztához: 10 dkg min. 70%-os étcsokoládé, 10 dkg darált mandula, 3 ek. kakaópor, 2 tojás, 2 ek. méz, 1 rúd vanília kikapart magja, fél dl olívaolaj
tetejére: házi sárgabarack lekvár (xilites), 1 ek. kakaópor, 1 ek. víz, kevés édesítőszer, mandulaszeletek


Elkészítés:

A csokit megolvasztjuk, és a többi hozzávalóval jól összedolgozzuk. A tésztát egy kisebb méretű tepsibe helyezzük (max. 20x20 cm-es), majd 170 fokon 15-20 perc alatt készre sütjük. Tovább ne süssük, mert akkor már nem lesz jó az állaga. 
A tetejét házi darabos baracklekvárral kenjük meg, a kakaót, jól kikeverjük az édesítőszerrel és a vízzel, és meglocsoljuk vele a sütinket. A tetejét díszíthetjük aszalt sárgabarackkal, és mandulaszeletekkel. 




3 megjegyzés:

  1. Jól néz ki :) Ha ilyenek a paleo sütik, akkor hozzájuk tudnék szokni.

    VálaszTörlés
  2. Kerestem, hogy hol van benne a barack és óhhh...megtaláltam! Nagyon finom lehet, kipróbálós! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...