2013. május 17., péntek

Paleo kenyér

Egyszer már próbálkoztam ezzel a kenyér recepttel, és a kísérlet csúfos vereséggel végződött. Az eredeti receptben leírtakat követtem, viszont nem tepsiben sütöttem, vékonyra, hanem egy kisebb formában, ahol jóval magasabb lett, és nekem eszméletlenül vízes. Mivel az összetevők tetszettek benne, így gondoltam megpróbálkozom még egyszer, jóval kevesebb vízzel és kicsit más mennyiségekkel. 

Én Barbinál találtam rá erre a kenyérre, az eredeti recept pedig Elmira blogjából származik. 


Hozzávalók:

4 dkg szezámliszt, 2 dkg mandulaliszt, 3 dkg kókuszliszt, 3 tojás, 1/2 dl víz, só, 1 kk. szódabikarbóna, tetejére: szezámmag, lenmag.



Elkészítés:

A liszteket összevegyítem, hozzáadom a három tojást, alaposan kikeverem, majd mehet hozzá a víz, szódabikarbóna és a só. A tetejét megszórom a magokkal. 
180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöm. 
Én egy kb 15 cm hosszú sütőedényben készítettem, így olyan bolti barnakenyér kinézete lett, szerintem elég jól sikerült. Az edénybe sütőpapírt tettem, és a végén egészben ki tudtam emelni papírostól.
Legközelebb talán a manudlát lenmagra cserélem, talán még finomabb lesz tőle...:)

Ezt az ételt egyébként a Select Food által útjára indított mozgalom jegyében is készítettem, ugyanis tegnap megkaptam a stafétát Édeskonyhától, és szerintem ez a recept minden szabálynak megfelel. A stafétát pedig szeretném továbbadni, egy nagyon kedves blogtársamnak Barbinak.



8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kenyérke lett az eredetihez képest, most már csak í kóstolás van hátra, én biztosan kipróbálom, mert még mindig nem találtam meg az igazit, bár egyre inkább elfogadom, hogy olyan igazi kenyeret nem fogok többet készíteni. :)

    VálaszTörlés
  2. Ja és köszi Neked is a stafétát, igyekezni fogok! :)

    VálaszTörlés
  3. Mostanában nálad minden olyan egészséges, hogy irigyellek érte :) Nem semmi ez a kenyér sem, megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  4. lehetséges, hogy nincs 10 dkg azaz 100 g a lisztek mennyisége? Szerintem nekem ezt tízszerezni kellene, hogy elég legyen a kenyér pár napra (hetente csak egyszer sütök). De abba meg 30 tojás kellene. Mennyi volt kb. a súlya a kenyérkének összesen. Mert amúgy a recept, meg roppant tetszik! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nem tudom megmondani mekkora volt súlyra, de egy 20 cmx10 cm-es edényben sütöttem, és kb. 4 cm magas lett. És a lisztek mennyisége, tuti annyi amit leírtam. Az eredeti receptben ehhez volt 2 dl víz, de nekem úgy írtózatosan vízes lett, így ennyire csökkentettem. Olyan mintha barna magos kenyeret ennél...:)

      Törlés
  5. Nagyon finom lehet! Még sosem sütöttem ilyen kenyérkét!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon nagyon finom lett! Életem első paleo kenyere, isteni! :) Én mandula helyett lenmaglisztet használtam, tökély! :)

    VálaszTörlés
  7. Biztos,hogy ez a 9 deka "liszt" eleg bele??nem keves egy kicsit a 3 tojashoz es a vizhez??

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...