2013. december 4., szerda

Paleo pizza 2.

Szeretem a pizzát, nagyon. Ezért is örülök, hogy végre találtam egy olyan tészta receptet, ami legalább hasonlít az igazira :)
Sajtot nem eszek, paradicsomot csak a saját nyáron eltett jól beérett paradicsomunkból eltett szószt használom, havonta egyszer-egyszer bolognai szószhoz, vagy így pizzára.
Aki eszik, nyugodtan tegyen rá valamilyen kemény sajtot, monjuk cheddart, aki nem az próbálja ki úgy, ahogy én ettem :)

Hozzávalók:

Tésztához:20 dkg őrölt blansírozott mandula, 10 dkg nyílgyökérliszt, 3 tojás, 1 mk. só, 1 mk. szódabikarbóna
Szószhoz: házi paradicsompüré, adalékmentes pizzafűszerkeverék (nálam: kakukkfű, oregano, bazsalikom, rozmaring)
Feltéthez: 1 fej lilahagyma, pár szelet adalékmentes kolbász, 1 ek. kókuszkrém (nálam cocomas), 1 tojássárgája , 1 gerezd fokhagyma


Elkészítés:

A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozzuk, majd gáztepsibe öntjük, és 200 fokon 10 perc aaltt megsütük. A szószt rákenjük a tésztára, majd megszórjuk a fűszerkeverékkel, mehet rá a hagyma és a kolbász, majd a sajt helyett a kókuszkrémet kikeverjük a tojássárgájával és a zúzott fokhagymával, és ezzel meglocsoljuk a pizzánkat. Mehet vissza a sütőbe további 5-8 perc alatt megsül rajta a tojásos-krémes keverék, és fogyaszthatjuk is. 


Akinek valamilyen autoimmun eredetű betegsége van, lehetőleg kerülje a sajtot, és a paradicsomot is. 

Ez az adag legalább két főre elegendő mennyiség. Nekem még mára is jut belőle ebédre :)

Tészta recept: Panita kedvencei




5 megjegyzés:

  1. Paleo vagy anti-paleo, pizza mindig jöhet!! :-DD

    VálaszTörlés
  2. De jó:) Nálam is jöhet pizza mindig, bár mostanában igyekszem kerülni a szénhidrátok miatt:) Csodállak, hogy meg tudod állni, hogy ne egyél sajtot, én el se tudnám képzelni hogy ne egyem :) Bár ha betegség kényszerítene rá megtenném biztos.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki:) A feltét is szuper, ötletes:)

    VálaszTörlés
  4. Hát igen... pizza nélkül nehéz az élet:-) Nekem sajt nélkül is az lenne, de ha rá lennék kényszerülve, valószínűleg tudnám mellőzni.

    VálaszTörlés
  5. De különleges a recept! Sajnállak, hogy sok mindent nem ehetsz :-(
    A pizza nálunk is nagy kedvenc, persze a hagyományos :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...