2014. január 17., péntek

Brokkolifőzelék egyszerűen - fasírttal

Ami azt illeti nekem a brokkoli a zöldségek királynője. Egyszerűen rajongok érte. Korábban amíg főiskolás voltam, és minden héten vittem magammal az édesanyám által csomagolt elemózsiát, tuti, hogy volt benne egy hatalmas tepsinyi brokkolis csirkemell...ami sajnos sosem érte meg a másnapot. 
A szobatársaimmal a vasárnap esti visszaérkezést követően - lehetett az 10 óra is este - szépen leültünk és nekiálltunk a vacsoránknak :) 
Nálam ez jellemzően a brokkolis csirke volt...Igaz, csajok? :)

A rajongásom töretlen...
Most egy filléres étel formájában került az asztalra :)


Hozzávalók 2 személyre:

Főzelékhez: 1 fej/ vagy 1 cs. mirelit brokkoli, fél liter víz/húsalaplé, (ha vízzel készül, akkor adjunk hozzá kizárólag zöldségekből álló ételízesítőt), 2 gerezd fokhagyma, 1 tk. só

Fasírthoz: 250 gr sertéslapocka (darálva), 1/2 fej hagyma, 1 ek. utifűmaghéj, 1 tojás, 1 mk. dijoni mustár, 1 mk. só, frissen őrölt bors


Elkészítés:

A brokkolit vagy rózsáira szedjük, ha frissből készítjük, vagy forró vízbe téve pár perc alatt kiengedjük. A levesben vagy a vízben megfőzzük (ha mirelit, akkor pár perc alatt elkészül). Ízesítjük a fűszerekkel, mad a felét botmixerrel összeturmixoljuk. Nem lesz teljesen főzelék állagú, de ha úgy jobban szeretitek, akkor vagy turmixoljátok az egészet, vagy egy tk. keményítőt - paleósok tápiókát - adjatok hozzá.  
A fasírthoz a hagymát apróra vágjuk és az összes hozzávalót jól összedolgozzuk. Gombócokat formázunk és minimális zsiradékon kisütjük őket. 


Jó tanács: Ne vegyetek előre elkészített darált húst! Kérjétek meg a hentes, hogy darálja le nektek a húst. Higgyétek el, nem lesz drágább, sőt ha elolvassátok az előre csomagolt darált hús összetevőit, meglepődtök. 
Korábban én is mindig ilyet vásároltam, amíg valaki fel nem hívta rá a figyelmemet, hogy mennyi teljesen felesleges dolgot raknak bele (és még egészségtelen is). Ilyen pl. búzakeményítő vagy a glükóz - amit aztán végképp nem értek...:(

5 megjegyzés:

  1. De guszta lett. Pont az előbb tettem fel én is brokkolis ételt, egy krémlevest, és már meg is láttam nálad a főzeléket :-)
    Nekem annyira nem kedvencem a brokkoli, de megeszem :-)

    VálaszTörlés
  2. Én még csak krémlevesként készítettem, de ez a gyönyörű színű főzelék abszolút meggyőző! A tányérodat meg külön imádom, nagymamámnál volt ilyen készlet... :)

    VálaszTörlés
  3. A barokkoli nemcsak szép , de nagyon egészséges is..., szeretjük ...

    VálaszTörlés
  4. A brokkoli rajongói klubbhoz tartozom én is:) Azért lehet venni rendes darált húst is, legalábbis itt, de tényleg meg kell nézni az összetevőket, mindig:)

    VálaszTörlés
  5. Főzeléket még nem készítettem brokkoliból, de levesnek, párolva köretnek szeretjük. Így is finom lehet, főleg fasírttal!
    Én is nemrég fedeztem fel, hogy egyes darált húsokba mi mindet beletesznek. Ott is maradhat a polcon!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...