2014. július 16., szerda

Citromfű szörp

A kertben terem, hihetetlen mennyiségben, szóval kitaláltam, hogy miért ne hasznosíthatnánk szörp formájában.

Hozzávalók:

1 nagy csokor citromfű,
800 gr xilit,
1000 ml víz, 
3 citrom,
2 lime,
1 ek. aszkorbinsav/citromsav



Elkészítés:

A citromfüvet megmossuk, és beáztatjuk a kimért vízbe, a felszelt citrommal, és lime-mal együtt. Lehetőség szerint egy éjszakát áztatjuk, majd, leszűrjük, és a xilittel együtt felfőzzük sziruppá, majd amikor langyosra visszahült, hozzáadjuk az aszkorbinsavat (citromsavat főzés közben is rakhatjuk).

Hűtőben tároljuk. 

Fogyasztáskor szénsavas, vagy szénsavmentes vízzel, jégkockákkal higítjuk.


2 megjegyzés:

  1. Szia! Mennyi ideig kell főzni? És mennyi szörp lesz ebből a mennyiségből?

    VálaszTörlés
  2. Szia, hát kb. másfél, két liter szörp lesz belőle, nekem lett teljesen szirupszerű. Főzni addig főztem amíg felforrt, utána lekapcsoltam, és hagytam kihűlni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...